2011. június 5., vasárnap

megy a gőzös, megy a gőzös..

de meddig?
szeretek én vonatozni. főleg a Balaton körül, a legtöbb megállóhoz fűz valamilyen emlék, és mindig jó. lehet, mert csak a szépre emlékezem..
nade.a szélessávval felszerelt nő idejekorán (az indulás előtti éjszaka) megvásárolja a vonatjegyét Balatonkenesére és vissza. Már az odaút esetében is sikerült nem közvetlen járatot kiválasztania, szembesül vele, amikor a kalauz erre kedvesen felhívja a figyelmét. semmi gond, a csatlakozás mintaszerű: az átszállás a szomszédos vágányon álló szerelvényre zökkenőmentes.
hazafelé már tudatosan száll fel a vonatra az egyszeri mobilnő, tudja, hogy Fehérváron megint át kell majd szállnia. A peronra szökkenve tekintetével keresi a Budapestre tartó vonatot, fülét pedig hegyezi a hangosbemondó információjára. de se egyik, se másik. megy hát a többiek után. a közvetlen csatlakozás a déli part néhány ezer utasát hozza, és késik (ha nem késne, már elment volna, mire mi beértünk). az utazók nagyobb csoportja ekkor felfedezi, hogy az első vágányra beállt egy modern kispiros személy, aminek homlokán a Budapest-Déli pályaudvar felirat áll. Erre márpedig felszállunk. Követi őket a mi utasunk is, hiszen szereti a kényelmes, csilingelő járgányt, minden lomhasága ellenére is. A felszálló kalauz végigsuhan a szerelvényen és jelzi, hogy a késésben lévő gyors azért megjön, és biztos, hogy mi csak utána indulunk el, és kábé fél órával utána érkezünk.
én innen már le nem szállok. jó hely, jó társaság, internetkapcsolat. a gondolataimat is monitorra vethetem. hagyom hát hogy feltoluljanak a kérdések:

- miért szüntették meg a közvetlen északi parti gyorsvonatokat?
- miért érdemel sok ezer északi utas hátrányos elbánást a vasúttól, már amennyiben vagy áll, vagy nagyon lassan ér Budapestre?
- ha van kispiros, ami elvisz a Balatonról Fehérvárig, és van egy másik, ami elvisz Fehérvárról Budapestre, hogyhogy nem lehet, hogy ezeket egybeszerkesszük, és neadjisten újra végigjárják a teljes vonalat?
- aki ezt kitalálta, vajon boldogan hátradőlt, amikor megoldott egy összetett forgalmi problémát a nyáron oly néptelen balatoni vonatok közönségének, északi és déli parti utasoknak egy vonatra csoportosításával?
- miért jobb a rosszabb?
- írjak a MÁVnak?

vonatozni szeretek nagyon. az átszállás csupa stressz, kinek hiányzik, ha nem muszáj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése